Asics cipő mérettáblázat

asics cipő

Asics cipő mérettáblázat

Az asics cipő mérettáblázat nem csak futókank. Asics cipő mérettáblázat – segítség a helyes méret választáshoz. Keresd meg a méreted itt.

Tartalomjegyzék

Asics cipő mérettáblázat | férfi

asics kék férfi cipő
Asics férfi cipő mérettáblázat
UK EU
Cm USA
3,0 36,0 22,5 4,0
3,5 37,0 23,0 4,5
4,0 37,5 23,5 5,0
4,5 38,0 24,0 5,5
5,0 39,0 24,5 6,0
5,5 39,5 25,0 6,5
6,0 40,0 25,3 7,0
6,5 40,5 25,5 7,5
7,0 41,5 26,0 8,0
7,5 42,0 26,5 8,5
8,0 42,5 27,0 9,0
8,5 43,5 27,5 9,5
9,0 44,0 28,0 10,0
9,5 44,5 28,3 10,5
10,0 45,0 28,5 11,0
10,5 46,0 29,0 11,5
11,0 46,5 29,5 12,0
11,5 47,0 30,0 12,5
12,0 48,0 30,5 13,0
13,0 49,0 31,0 14,0
14,0 50,5 32,0 15,0
15,0 51,5 33,0 16,0
16,0 53,0 34,0 17,0
17,0 54,0 34,5 18,0

Asics cipő mérettáblázat | női

asics piros cipő
Asics női cipő mérettáblázat
UK EU Cm USA
3,0 35,5 22,5 5,0
3,5 36,0 22,8 5,5
4,0 37,0 23,0 6,0
4,5 37,5 23,5 6,5
5,0 38,0 24,0 7,0
5,5 39,0 24,5 7,5
6,0 39,5 25,0 8,0
6,5 40,0 25,5 8,5
7,0 40,5 25,8 9,0
7,5 41,5 26,0 9,5
8,0 42,0 26,5 10,0
8,5 42,5 27,0 10,5
9,0 43,5 27,5 11,0
9,5 44,0 28,0 11,5
10,0 44,5 28,5 12,0
10,5 45,0 28,8 12,5
11,0 46,0 29,0 13,0
11,5 46,5 29,5 13,5
12,0 47,0 30,0 14,0

Asics cipő mérettáblázat | gyerek

Asics gyerek cipő mérettáblázat
UK
EU Cm USA
C3 19,5 11,5 C4
C4 21,0 13,0 C5
C5 22,5 14,0 C6
C6 23,5 15,0 C7
C7 25,0 15,5 C8
C8 26,0 16,0 C9
C9 27,0 17,0 C10
C9H 28,0 17,3 C10H
C10 28,5 17,5 C11
C10H 29,5 18,0 C11H
C11 30,0 18,5 C12
C11H 30,5 19,0 C12H
C12 31,5 19,5 C13
C12H 32,0 19,8 C13H
C13 32,5 20,0 1,0
C13.5 33,0 20,5 1,5
1,0 33,5 21,0 2,0
1,5 34,5 21,5 2,5
2,0 35,0 22,0 3,0
2,5 35,5 22,3 3,5
3,0 36,0 22,5 4,0
3,5 37,0 23,0 4,5
4,0 37,5 23,5 5,0
4,5 38,0 24,0 5,5
5,0 39,0 24,5 6,0
5,5 39,5 25,0 6,5
6,0 40,0 25,5 7,0

Márkán belül is előfordulnak belső talphossz eltérések a gyártás során alkalmazott különböző talpak (pl. futócipő), és gyártási technológiák használata miatt. 

A jó webáruház minden cipőt egyedileg lemér, és a BTH vagyis belső talphossz mindig az aktuális cipő pontos mérete. Ezek kerülnek a termék leírásába is. Érdemes mindig ezt alapul venni, a méret kiválasztásánál, a tájékoztató jellegű, általános asics cipő mérettáblázattal szemben.

Az ascics cipő oldalán mérettáblázatot, és hasznos információkat is találhatsz a futócipőkről, és ezzel kapcsolatos kérdésekről. 

Hogyan kapjuk meg az Asics cipő belső talphosszát?

Láb mérése

Álljon mezítláb egy papírlapra, és rajzolja körül a lábat a talp és a papír érintkezési vonala mentén, majd a rajzon mérje meg a leghosszabb távolságot a sarok és a leghosszabb lábujj között.

Belső talphossz

Ehhez adjunk hozzá legalább 0,5 cm-ert és így kapjuk meg a választandó Asics cipő belső talphossz méretét. ( Asics cipő mérettáblázat cm oszlopa)

Ideális esetben a cipő 0,5-0,7 cm-el hosszabb mint az ember lába. 

Az erősebb lábú ( magas, széles lábfej), vagy a keskeny lábú emberek esetében az Asics különböző cipő modelleket kínál.

Hogyan ellenőrizhető még, hogy megfelelő-e a gyerek cipő mérete?

Húzza hátra a gyermek lábát a cipőben úgy, hogy a sarka illeszkedjen a cipő hátsó oldalához. A talp legyen egyenes, a lábujjak kinyújtott helyzetben.  Enyhén nyomja meg a cipő orrát, és ellenőrizze, hogy a nagylábujj és a cipő eleje között van e kb. egy ujjnyi hely.

converse gyerek cipő méret ellenőrzése

Milyen gyakran kell a gyerekek lábát mérni, a viselt gyerek cipő méretek helyességét ellenőrizni?

  • Ahhoz, hogy a gyermek cipője se túl nagy, se túl kicsi ne legyen – a kis lábacskákat 2 éves korig 1-2 havonta meg kell mérni.
  • 2-3 éves korban a gyerekláb  évente körülbelül két-három gyerek cipő méretet nő, ezért ellenőrizzük 2 havonta
  • óvodás- és kisiskolás korban érdemes a méréseket 4 havonta megismételni mert egy évben a lábméret még mindig kb. 2 méretet nő
  • általános iskola felső tagozatában már lassul a növekedés, itt elegendő már csak 4-6 havonta ellenőrizni a gyerek cipő méretet, és a gyermekünk is tudja már jelezni, ha a cipő kényelmetlenné vált. Éves szinten a növekedés itt már csak 1 vagy 2 méret.

8-14 éves korban különösen figyeljünk oda gyermekeink lábfejére, talpára. Ekkor hirtelen nyúlnak meg, testsúlyban is változnak és ez ahhoz vezet, hogy a gerinc egyensúlyi helyzete is megváltozik. Ha a láb izmainak fejlődése ezzel nem tud lépést tartani , akkor a sarkak elkezdenek befelé dőlni, a gyerek a testsúlyát sarkai belső részére helyezi, a bokák bedőlnek,  egymás felé borulnak. Ha ilyen jeleket észlelnek, kezdjenek el talp izom erősítő tornát végezni.

További cikkek